عجيب‌ترين كوير دنيا سفيد رنگ است!
نوشته شده توسط : ایوب حلوایی پور

مصر اين روزها اگرچه به دليل تب و تاب‌هاي سياسي از فهرست تورهاي گردشگري دنيا خارج شده است، اما هنوز هم يكي از ديدني‌تري نقاط دنياست كه جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي‌اش به يك اندازه براي گردشگران خارجي جذابيت دارد. كشوري كه شايد تمام مردم نياز از عظمت اهرام ثلاثه‌اش باخبر باشند، اما قطعاً از عظمت كوير ناشناخته آن خبر ندارند. كوير سفيد رنگ بي‌نظيري كه تنها در مصر وجود دارد و البته همان هم هنوز به‌طور كامل كشف نشده است.

صحراي "بيضا" يا كوير سفيد، منطقه‌ وسيعي است كه در نزديكي روستاي "الفرافره" قرار دارد. صحرايي كه خاك آن نشاني از زردي سرخي كوير ندارد و خاك سفيد آن در سال‌هاي اخير، گردشگران زيادي را براي تماشاي آن به مصر كشانده است.

قارچ‌هاي غول‌پيكر سنگي

اگر در شب گذارتان به صحراي بيضاء بيفتد، به احتمال زيادي خاك اين صحرا را با برف‌هاي پودري زمستاني اشتباه خواهيد گرفت، اما اين صحرا نه تنها رنگ برف را تا به‌حال به خود نديده بلكه آنقدر داغ و درخشان است كه تورهاي گردشگري، ترجيح مي‌دهند شب‌ها مسافران خود را به اين كوير ببرند.
 


در صحراي بيضا همچنين مي‌توان عجيب‌ترين نمونه از سنگ‌هاي گچي را ديد كه با ملايم‌ترين بادها دچار فرسايش شده‌اند و به شكل‌هاي عجيبي درآمده‌اند. يكي از معروف‌ترين اين نوع صخره‌ها كه در صحراي بيضاء، به‌وفور پيدا مي‌شود، سنگ‌هاي قارچي شكلي است كه به شكل غيرقابل باوري شبيه قارچ‌هاي غول پيكر خوراكي به‌نظر مي‌رسد.



البته در سال‌هاي اخير صخره‌هاي سست و گچي اين صحرا با بي‌توجهي گردشگراني كه از سست بودن خاك منطقه خبر ندارند، آسيب‌هاي زيادي ديده است.



گفتني است، صحراي بيضاء محل امني است كه گردشگران مي‌توانند چند شب را در آن سر كنند، بدون آنكه خطر حمله جانوران آنها را تهديد كند.



در اين صحرا خبري از خزندگان و حشرات خطرناك نيست و تنها حيواني كه اگر توريست‌ها خوش‌شانس باشند كه آن را ببينند، روباه است كه سروكله‌اش در نيمه‌هاي شب براي خوردن باقيمانده غذاي توريست‌ها پيدا مي‌شود.




:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: